A Mozgás Törvénye

"A művészet az emberiség legtürelmesebb nevelője."

... és voltak ott unikornisok?!

Elengedhetetlen a testi-lelki fejlődés szempontjából, hogy kellő humorral forduljunk önmagunk és a világ felé is! A gyerekszáj utolérhetetlen eredetisége pályám kezdete óta teljesen magával ragad. Megszállottan gyűjtöm a gyerekek ki- és beszólásait. Bíztatok mindenkit, hogy fokozottan figyeljen oda és ha teheti jegyzeteljen, mert a kedvetlenség egyik legjobb ellenszere, a gyermeki humor ilyen formájának az időnkénti olvasgatása! 

Számtalan alkalommal lopott jókedvet, örömet a hétköznapjaimba a "gyerekszáj" bájos őszintesége. Bíztatok mindenkit, hogy fokozottan figyeljen oda a környezetében lévő gyerekek mondandójára, mert minden gondolatuk kincseket rejteget számunkra! Tessék jegyzetelni...!

Óvodai óriások

- Óriásokat akarok látni, felemelt kézzel, hatalmas lépésekkel!
Négy éves kislány:
- Gábor bácsi, én sajnos nem vagyok olyan jó óriás, mert még kicsike a lábam!

Tinédzser észrevétele egy fesztiválzsűrizés után:

- Tanár úr, most komolyan a legjobb jutalma az, hogy elmehet egy nyári szakmai továbbképzésre?! 
- Igen, miért, hát ez tök jó, nem?!
- Nem inkább a leggyengébbet kellene elküldeni egy ilyen táborba, mert így csak még nagyobb lesz jövőre a szakadék!

Hm-

A kecske és a húsevő szarvas története, aki nem szereti a hagymát! 

Mai táncóra a 3. osztályosokkal. A következő ének hangzott el:

Volt nekem egy kecském! Tudod-e?
Kertbe rekesztettem. Tudod-e?
Megette a szarvas! Tudod-e?
Csak a hagymát hagyta! Látod-e?

A megoldásközpontú négyéves! 

Babzsákkal táncoltunk az oviban. Mindenki kapott egyet, amit a fejére kellett tennie és azzal táncolni. Egy idő után látom, hogy az egyik kislány boldog mosollyal az arcán, önfeledten táncol, babzsák nélkül...
- Neked miért nincs babzsákod, Drága, hova tetted, amit adtam?! 
- Itt van a fejem!
- De hát nincs ott! - nevetek.
- De ott van, csak láthatatlan! Unikornisos! Azért ezt használom, mert amit Te adtál az mindig leesett a fejemről!

 ben-white-128604-unsplash.jpgPhoto by Ben White on Unsplash

Vallomás

 (egy elsőskisfiú vallomása)

- Gábor bácsi, a Bence csúfol!
- Mit mondott?
- Hogy még óvodába kellene járnom!
- Szerinted miért mondhatta ezt neked a Bence?
- Mert sokat sírok, de meg tudom magyarázni, hogy miért!!!
- És miért?
- Mert tudod Gábor bácsi, nekem kicsit érzékeny a szívem...

Igazolás

Nem szeretem a kifogásokat, főleg, ha azok a bemutató előtti próbaidőszakban jönnek. Azt mondtam nekik (gimnazistáknak), hogy csak a halál és a fogszabályzás (mert ugye az 2019-ben már szent dolog) elfogadható érv a hiányzásra. Erre jön ez a levél! Hát ezért szeretem a gimiseket! 

 

"Cím: 2019.01.16-os táncórára átadni (igen jól gondolhatjátok, ez egy kifogás; bocs)

Kedves Göbi és Bea!

Tudom, úgy tűnhet, hogy gyártom a kifogásokat, de jelenleg még mindig nincs fogszabályzóm és halott sem vagyok, bár úgy érzem magam. A hétvégén ugyanis megfáztam és ugyan azt mondtam a hétfői tánc elején, hogy meggyógyulok szerdára, de a szervezetem, pont az ellenkezőjét csinálta és kibontakoztatta a náthámat. Emiatt már köhögök, hurutosan (próbáljátok meg elképzelni, ahogyan én mondom ezt a szót) és nagyban fertőzök! Emiatt, mivel ez már egy hete tart nálam, nem kockáztatnám, hogy megfertőzlek titeket és a tánccsoportot, akik majd megfertőzik a szamosújváriakat, akik elviszik Erdélybe a betegséget ezzel megfertőzve az országukat és így tovább egészen a globális szintig! Valamint azt sem szeretném, hogy ezt visszakövetve eljussanak hozzám és karanténba zárjanak, vagy elszámolják rajtam a fertőzés költségeit. Emiatt - elsősorban a Ti érdeketekben - nem mennék a szerdai táncpróbára. Ismét csak nagyon sajnálom, de a híradó is mondja az influenza szezont és azt, hogy hány kórházat zártak be emiatt. Valamint "mi férfiak megéljük a betegséget" - (az alábbi kijelentés Kovács András Péter humorista KAPtár előadásában hangzott el) Szóval sajnálom, nem akartam, bocsi, puszi, helló, jó táncot - BALI

U.i.: Ezzel a levéllel elküldöm a veszprémi bakonyi oktatás költségeit - ha nem kapod meg a levélhordozóval számolj el!"

 A legszebb „mondóka”

(beszélgetés egy első osztályos fiúcskával)

- Ma egy mondókát fogunk megtanulni!
- Várj! Várj, én tudok egyet! Úgy van az eleje, hogy…, hogy… „Édes Jézus légy vendégünk… „. Uhh vagy…, vagy… nem, ez nem is mondóka, hanem imádság! 
- Tulajdonképpen az imádság is mondóka! A legszebbek közül való! 

Alku

1.b

- Gábor bácsi kérdezhetek valamit?
-Hát persze! 
-Te tudod, hogy van itt egy büfé?
-Igen.
-És tudod, hogy van ott valami, ami ötvenbe kerül?
-Nem, ezt nem tudtam. De mi a kérdés?
-Hát, hogy adsz nekem ötvenet arra a valamire? 
-Nem hiszem...

Csodapóni

Mai ovi:

Kislány: - Gábor báci kérdeszhetek valamit? Látod milyen cép pókhálósz műhajam van?! Ész voltunk a DM-ben, ahol vettem egy "pinkpónit" ész, ha beteszed a cap alá átváltozik a színe!

A lét a tét!

8-9 évesek:

Kislány kérdezi: - Gábor bácsi, és voltak ott unikornisok?!
Kisfiú közbevág: - De unikornisok nem is léteznek!!!
Kislány felháborodva: - Dehogy nem, hát itt van a zoknimon is, nem látod!!!!

20% tehetség, 80% szorgalom

1.b osztály első néptáncóra.

-Szerintetek miért kell sokat gyakorolni? 
- Hát, hogy ügyesek legyünk és jól sikerüljön a megmutatás, vagy az a fellépés! 
- Mindent sokat kell gyakorolni, hogy jól menjen?
- Igen, például a focit, meg a balettot, meg a rajzolást.... 
- Képzeljétek el én már több, mint 25 éve gyakorlom a táncot! 
- Tényleg?! Ez meglepő, mert én még sosem láttalak jól táncolni...!

 Problémád van?

Ma délután viseletbe öltözve indultam táncházat tartani. Minden a szokásos. Táncos barátokkal mentünk, vittünk zenét, eszközöket jó kedvet... Már nagyon vártak minket, jobban a szokásosnál. Újongva, tapssal fogadtak, széles mosollyal az arcukon, a nevemet kiabálva... Ez nem szokványos. Nem mindennapi a közönség. Ki-ki más-más teherrel éli az életet. Kinek kerekesszék jutott, kinek a gondolkodása lassabb, van, aki a beszéddel küzd, van, aki a látás számunkra oly természetes gyönyörérek hiányával... Együtt táncolunk, fogjuk egymás kezét, vidáman, élvezettel! A forgatagban rálépek a mellettem álló lány lábára, mire felkiált: -Hé, ráléptél a szandálomra! - Ne haragudj nem láttalak! Mire ő: - Nyugi, én sem látlak ...! ... Zavarba ejtő volt a helyzetkomikum... Te látsz? Tudsz járni? Énekelni? Táncolni? .... Mégis problémád van...?

Tábori reggeli

Sok apró, kevés nagyobb gyerek botorkál csipás szemekkel a tábori konyha előtt a tálcájával. Szépen süt a nap, a fák levele meg sem rezzen. Árnyékot keresve kuporodnak le egy-egy asztalhoz, halk duruzsolás szakítja meg olykor a zsemlemajszolgatást. Mindenki ébredezik. Helyet keresek. Egy kis angyalka mellett találok is, hatalmas kék szemekkel néz rám és csak bólint, mikor kérdezem, leülhetek-e. Fehér virágok vannak a hajában, mert ő tündér lesz a délelőtti drámajátékon. Kérdem, hogy érzi magát, milyen a tábor és várja e az iskolát. Dől belőle a szó. Aztán irigylésre méltó magabiztossággal mesél a suliról: "Képzeld el, most lettem másodikas és nagyon okos vagyok, egész de egész évben egyetlen egy négyesem volt a többi ötös meg csillagos ötös, matekból különösen jó vagyok ...!"  Majd feláll, és elmegy, mert készülnie kell, hisz Tündér Ilona lesz ... 

 

Autogramm

8. osztály:

- Tudja kire hasonlít Gábor bácsi?! Úgy néz ki, mint a "Bájaleksz"! Kaphatok egy autogramot?!
- Vedd csak elő az ellenőrzőidet, már kaptál néhányat az elmúlt években...! 

 

Másszunk, ne másszunk?

Azt mondja a keresztfiam:

- Nézd Göbi milyen nagy ez a fa! 
- Tényleg szép nagy, felmásszunk rá?

És a padon ülve, kekszet majszolgatva, így válaszol: 
- Dehát én nem tudok felmászni, nézd csak eddig ér a lábam! 

Fazon

 7 éves kislány kérdezi:

- Gábor bácsi miért vetted le a bajuszod? 
- Hát csak borotválkoztam. 
- Hehe, nagyon vicces vagy így!!

Mennyi az annyi?

Másodikos kislány kérdése:

- Gábor bácsi igaz, hogy 20-ból 6 az 24?!

- 24?! Hogy lenne 24?!

- Jól van, de nem is 19!!!

A legjobb…

"- Gábor bácsi! Nekem az a legjobb a néptáncban, hogy te tanítod! Meg a sudridom!"

(8 éves rosszcsont) 

Milyen fura vagy ma…

-Gábor bácsi mit vettél be, hogy ma ilyen vagy, nem szoktál ilyen vidám lenni?!

- Miért, milyen szoktam lenni?

- Inkabb közepes. Eddig ma vagy a legvidámabb, szerintem! (1.b)

A „győztes” típus

- Gáborka, gyere csak ide hozzám! Megfogtak a fogócskában, drágám, kiestél.

- Ide figyelj Gőgölös Gábor! Jobb, ha tudod, hogy én sose esek ki!

 Ki csalt?!

- Gábor bácsi a Levente csalt, mert elkapták és nem állt ki!

- De hát te is ezt csináltad az előbb!

- Nem! Én nem csaltam!

- Hiszen láttam!

- Jah, az más! – és szépen leült mellém.

Reggeli találkozás egy negyedikessel

- Szia Ádám!

- Cső! ... Őőő... Szia Gábor bácsi... Vagy jó napot kívánok?!

Anya tud!

Ma a hősökről beszélgettünk a nyolcadik osztályban.

- A mesebeli és a hétköznapi hősök között az a különbség, hogy a valóságos hősöknek nincs szuperereje. Például nem tudnak repülni, vagy tüzet okádni...

Mire egy fiú közbevág:

- De, Anya tud!

- Az enyém is!

- Az enyém is!

Hangzanak a megerősítések! :D

Rocksztár

Egy gyermekszínjátszó fesztivál után kérdeztem az első osztályos gyerekeket, hogyan érezték magukat a versenyen.

- Nekem az volt a legjobb, Gábor bácsi, hogy amikor meghallottam a tapsvihart, én úgy éreztem magam, mint egy igazi rocksztár!

 Húsvéti dilemma

Húsvéti dilemma a 3.b-ben.

Két fiú beszélget:

- Ti mivel mentek locsolni? - Mi apával megyünk, lovaskocsival, mert az a hagyományos. - Mi meg mazdával megyünk, lassan az is hagyományos, nem?!

Kutya világ

-Gábor bácsi képzeld el, hogy a mamáméknak kettő kutyája is van! És ugyan olyanok. És tudom a fajtájukat is! Keverék! De nem hibrid! Csak sajnos nem tudjuk, hogy kik a szüleik... ezért ez a fajtájuk.

A világ legszebb

 

Egy alkalommal az óvodai foglalkozás végén egy kislány odajött hozzám átölelt és mosolygó tekintettel azt mondta:

 - Gábor bácsi, te vagy a legszebb férfi a világon!

Mire a csoportban lévő idősödő óvó néni egy biccentve, halkan megjegyezte:

- Hm, keveset láttál még kisleányom…

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amozgastorvenye.blog.hu/api/trackback/id/tr4414778800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása